Pametni turizam: inicijativa domaćih IT firmi za podršku hrvatskom turizmu
Ako ste mala firma koja nudi bilo kakve turističke obilaske, izlete i upoznavanje raznih dijelova Lijepe naše, upravo vama je namijenjen ovaj članak. Pokrenuta je inicijativa “Pametni turizam” i kampanja “Digitalni korak” kako bi vi mogli lakše digitalizirati svoj posao i online predstaviti svoju ponudu domaćim i inozemnim turistima.
Cilj inicijative “Pametni turizam” i kampanje “Digitalni korak” je pružanje podrške domaćim turističkim tvrtkama u procesu digitalizacije i modernizacije poslovanja, kako bi privukli više gostiju.
Inicijativa “Pametni turizam”
Tijekom prvog lockdowna jasno se vidjelo koliko hrvatskom turizmu nedostaje digitalni iskorak. Turistima koji su i posjetili Hrvatsku bio je izazov pronaći jedinstvenu ponudu putem digitalnih kanala, kao i jednostavno ju rezervirati. Zbog cjelokupne gospodarske nesigurnosti i pada prihoda, puno malih turističkih firmi i dalje ima velike poteškoće oko financiranja ulaganja u svoje poslovanje.
Orioly je domaća travel tech tvrtka iz Zagreba koja se bavi razvojem IT rješenja za male tour agencije. Korisnici su im organizatori jednodnevnih obilazaka destinacije, izleta u prirodu ili obilazaka atrakcija kao što su dvorci, muzeji i zabavni parkovi. Posljednjih godina sve više surađuju s destinacijama u inozemstvu te se njihovo rješenje koristi u promociji i prodaji lokalnog iskustva, tura i skrivenih bisera tih država.
Tehnologija koju nude omogućuje gostu lakšu rezervaciju ponude, a firmama distribuciju svoje ponude na vlastiti web, kao i na druge portale, pametne uređaje, pa čak i u kuće i apartmane u regiji. Gosti željni lokalnog iskustva će ih na ovaj način puno lakše pronaći i posjetiti.
Zajedno s drugim partnerskim firmama na hrvatskom tržištu osnovali su Pametni turizam, mrežu domaćih travel tech poduzeća koja razvijaju rješenja za digitalnu transformaciju i potiču razvoj pametnih destinacija. Inicijativa je osnovana kako bi se razvijala i implementirala inovativna rješenja u turizmu, a krajnji cilj bio bi dodatni razvoj turističke destinacije i dolazak većeg broja gostiju.
Kampanja “Digitalni korak”
Prva kampanja “Digitalni korak” omogućava malim turističkim agencijama da bez dodatnih troškova u ovom izazovnom razdoblju uvedu online booking i management sustav na svoje web stranice ili u urede. Na ovaj će način lakše planirati kako promovirati ponudu svojih tura, izleta, obilazaka muzeja i sličnog putem partnera, turističkih zajednica i portala.
“2020. godina je pokazala da moramo razmišljati o nužnosti digitalizacije kako ne bi ovisili o standardnim kanalima promocije destinacije. Gosti u turizmu u svakom trenutku moraju moći pronaći i rezervirati ponudu putem weba i mobilnih uređaja. Održivost i stabilnost domaćeg turizma kao i produljenje sezone mogu se postići samo kvalitetnijim planiranjem.”, tvrdi Ivan Ilijašić, direktor i vlasnik tvrtke Orioly.
“Ključ preživljavanja u turizmu je prilagođavanje situaciji, odnosno trenutnim okolnostima kada su ograničeni fizički kontakti. Digitalizacijom se lakše dolazi do turista koji su željni putovanja, a u isto se vrijeme izbjegavaju nepotrebne posjete uredima i slično.”
Gost u turizmu u svakom trenutku mora moći pronaći i rezervirati ponudu putem weba i mobilnih uređaja
Ovo je prvi potez tehnološkog karaktera za pomoć prema oporavku turističkog sektora, ali svakako neće biti zadnji. Naredne aktivnosti firme Orioly i inicijative Pametni turizam će i dalje biti usmjerene prema postavljanju standarda u modernom i digitalnom poslovnom okruženju.
“Pred cijelim turističkim sektorom je izazovno razdoblje. Vidimo kako se svijest u našem turizmu i infrastrukturi počela mijenjati, no mi želimo dodatno potaknuti domaće firme da naprave digitalni korak naprijed.”
Više informacija o Orioly-ju: www.orioly.com/hr/
Više informacija o Digitalnom koraku: www.orioly.com/hr/digitalni-korak/
Više informacija o inicijativi Pametni turizam: www.pametniturizam.hr