Mjesto za sve ljubitelje putovanja

Obrigada Lisabon

Grad na sedam brežuljaka

Sigurno vam je poznata priča koja počinje sa "iza sedam brda i sedam dolina...". Ali neću vam pričati o Snjeguljici, već o predivnom gradu izgrađenom na sedam brežuljaka, Lisabonu.

Na nagradnoj igri od Večernjeg lista i Lufthanse dobila sam dvije povratne karte za Lisabon, pa smo dečko i ja odlučili otići na nekoliko dana. Na netu sam bolje upoznala taj grad i koja bi mjesta mogli obići.

Sletjeli smo kasno navečer u Lisabon i s aerodroma se uputili prema centru busom. Sišli smo na Restaudatoresu, trgu u samom centru Lisabona.

Zapadni dio Lisabona

Sutradan ujutro odlučili smo da ćemo prvo posjetiti zapadni dio grada, Vasco da Gama most, Vasco da Gama shopping centar i popularni lisabonski akvatorij, Oceanario de Lisboa. Od centra do zapadnog dijela Lisabona vozili smo se metroom.

Zidne pločice na stanici metroa

Most Vasco da Gama dugačak je 17,2 kilometra, a prelazi preko rijeke Tejo. Vozili smo se žičarom koja je uz obalu rijeke Tejo iz koje smo također uživali u pogledu na most Vasco da Gama.

Zatim smo se uputili u Oceanario de Lisboa, najveći oceanarij u Europi, gdje smo vidjeli oko 450 vrsta riba, životinja, biljaka, ali najzanimljiviji su definitivno bili morski psi, pingvini, pa i čuvari koji su nas stalno upozoravali da isključimo blic na fotoaparatu. Nakon oceanarija smo obišli Vasco da Gama shopping centar, malo shopingirali i opet se metroom vratili do centra.

Vasco da Gama shopping centar

Pogled iz žičare

Ručali smo i večerali po restoranima. U nekim od restorana za 5 do 6 eura možete jesti što želite i koliko želite! Najviše će mi u sjećanju ostati kineski restoran gdje je toliko sve vizualno lijepo izgledalo da sam toliko toga stavila na tanjur, a i danas nemam pojma što sam sve pojela, ali bilo je ukusno.

Istočni dio Lisabona, Belem

Sljedeći dan odlučili smo posjetiti istočni dio grada, Belem, i to busom Hop on- Hop off. Platite kartu 15 eura, vozite se busom, a na svakoj stanici možete sići i ponovno ući u bus i nastaviti daljnji obilazak. Ujedno imate slušalice s kojima na engleskom možete slušati o najvećim znamenitostima u gradu i mjestima koja možete obići.

Belem je gradska četvrt gdje možete posjetiti samostan Jeronimos, dvorac Quelez, Torre de Belem (belemska kula) i spomenik Otkrićima. Meni osobno je najljepši spomenik Otkrićima koji je podignut 1960. godine u slavu Henrika Moreplovca i Vasco da Game, koji su u 15 stoljeću isplovljavali u osvajanje Afrike i Indije. U blizini je most 25. travnja (Ponte 25. de Abril). Visok je 70 metara, i najviši je viseći most u Europi, a vodi do velikog kipa Isusa Krista, replike svjetski poznatog iz Rio de Janeira.

HPIM0303

HPIM0267
Most 25. travnja, i na drugoj obali kip Isusa Krista na kojem je vidikovac

HPIM0281

Obišli smo i arenu Praca de Tours gdje se održavaju borbe bikova. Nismo imali sreće za pogledati borbe jer se održavaju četvrtkom, a mi smo se vraćali u srijedu.

HPIM0275
Lisabonska arena za borbe bikova

HPIM0301

Obilazak centra Lisabona

Treći dan ostavili smo za obilazak najužeg centra grada. Šetali smo Rua Augustom, glavnom šetnicom u Lisabonu, kojom dođete do trga Praca do Comercio gdje možete vidjeti kip konjanika Joaguim Machado de Castra. Na putu do trga prođete kroz vrata Arco da Victoria. Na suprotnu stranu dođete do kipa Dom Pedra IV smještenog na Trgu Rossio.

U centru Lisabona smjestili su se brojni dućani, caffe barovi i restorani. Pored Rossio square-a je trg Praca da Figueira na kojem je stajalište tramvaja broj 28 kojim također možete razgledati grad do četvrti Belem.

Nakon šetnje otišli smo u gradsku uspinjaču u obliku tornja Elvador de Santa Justa, visine 32 metra, pomoću kojeg prelazite iz donjeg grada Baixa u gornji grad. Na vrhu tornja je vidikovac s kojeg smo također imali lijepi pogled na grad. Nakon toga smo nastavili šetnju gornjim gradom.

Elevador de Santa Justa

HPIM0311
Pogled na Lisabon s Elevadora

HPIM0314

HPIM0315
Praca do Comercio

Suveniri iz Lisabona

Za uspomenu iz Lisabona osim raznih suvenira kupili smo si majice i dresove u navijačkom dućanu kluba Benfice i Porta i naravno obavezno smo oboje ponijeli po bocu Porta, poznatog portugalskog vina.

Još jedna karakteristika Lisabona je da su ljudi toliko ljubazni, pokazat će vam i objasniti što god ih pitate. Riječ koju nikada neću zaboraviti, koju sam zapamtila je obrigada što znači hvala. Žene govore obrigada, a muškarci obrigado. I tako završavamo priču iza sedam brda i sedam dolina, odnosno o predivnom gradu na sedam brežuljaka Lisabonu...

HPIM0261

HPIM0266

HPIM0293

O autoru

Jelena Cvijić

Jelena živi u Zagrebu i radi u banci, a kada je na godišnjem ili ima slobodan dan, Jelena obožava putovati, slikati, crtati, voli sport, a najviše nogomet...

SvjetskiPutnik.hr - prijava

Zaboravili ste pristupne podatke?