Mjesto za sve ljubitelje putovanja

Safari u Masai Mari

Moja Afrika

Neizostavni dio svakog putovanja u Afriku je safari, ali ono na što uopće nismo bili spremni je posjeta selu plemena Masai... Kad ste u Africi, prvo što želite vidjeti su divlje životinje, bar u mom slučaju. Tako da smo odmah nakon dolaska u Nairobi imali u planu dvodnevni safari u Masai Mari.

Masai Mara je nacionalni park površine veće od 1.500 km2, i sjeverni je produžetak puno većeg parka Serengeti na jugu. Granica između parkova Masai Mara i Serengeti je ujedno i granica između Kenije i Tanzanije na jugu. U tim parkovima slobodno žive milijuni divljih životinja. Ovdje se događa možda jedna od najvećih atrakcija što se tiče životinjskog svijeta uopće, a to je sezonska migracija ogromnih krda biljojeda iz Masai Mare u Serengeti (i obratno) u potrazi za vodom.

Imali smo sreću da smo se našli tamo baš na vrhuncu sušne sezone u kolovozu, kad je migracija na vrhuncu, i s nestrpljenjem smo čekali da i mi postanemo svjedoci ovog prirodnog fenomena.

Krećemo na safari

Polazak na safari zakazan je za 7:00 sati s recepcije našeg hotela. Ali.. ovo je Afrika i vrijeme ne znači baš puno i kašnjenje je sasvim uobičajena pojava. Nitko se ovdje ne ljuti niti živcira ako stvari baš ne idu po planu. Naši vozači pristižu sa sat vremena zakašnjenja i velikim osmjehom od uha do uha.

Trpamo se u kombije u koje stane 6 do 7 ljudi u dva reda i krećemo. Nacionalni park Masai Mara i naš safari kamp nalaze se oko 240 kilometara sjeverozapadno od Nairobia, i vozači nas obavještavaju da nam za tu relaciju treba oko 5 do 6 sati vožnje. Zvuči puno, ali obzirom na stanje afričkih cesta i ovo je optimistično.

Izlazimo relativno brzo iz grada i uskoro se gube tragovi civilizacije. Vozimo se kroz polja i sela, trošne kamene i glinene kućice sa slamnatim krovom, štandovi na kojima se prodaje sve i svašta, te hrpa bosih klinaca koji se igraju u prašini.

Cesta do safari kampa je recimo to tako OK do grada Narok, negdje na pola puta do Masai Mare. Ono što je uslijedilo dalje je bio stvarno pravi izazov za naše bubrege, trtice, leđa i sve ostale dijelove tijela. Safari nije ni počeo, a već smo puni modrica zadobivenih bacakanjem po kombiju koji skače od rupe do rupe vozeći 100 km/h! Drugi dio ceste je stvarno očajan, rupe su u prosjeku pola metra do metar široke i duboke oko 15 do 20 centimetara, a na nekim mjestima uopće asfalta i nema! Vožnja po ovim rupčagama traje dva sata... i nakon cca 6 sati putovanja, izubijani, konačno stižemo u safari kamp.

Safari kamp

Safari kamp izgleda sasvim pristojno, simpatični park sa šatorima, dovoljno za prespavati jednu noć. Šatori nisu klasični šatori, ipak su to malo čvršće konstrukcije sa slamnatim krovovima i laminatom na podu, ali zidovi su šatorska krila i nemaju vrata nego patent zatvarač. Ali... nema struje. Nema ni vode. Struja u kampu se pušta agregatima u 18:45 i ima je do 22:00, isto tako i vode. Afrička racionalizacija. Što će uopće ikome struja po danu??

Nakon ručka konačno krećemo na safari. Park je upravo ono što se vidi u Animal Planet dokumentarcima, nepregledna savana, brežuljci, žuta, poluvisoka trava i pojedinačno zanimljivo drveće, unutar te savane postoje putevi po kojima se kreću vozila.

Afrička divljina

Prvo nailazimo na krda gnuova kojih je kasnije sve više i više, doslovce milijuni prolaze tuda u godišnjoj migraciji iz Masai Mare u Serengeti. Navodno ih bar 250.000 strada prilikom prelaska rijeke Mare gdje postaju hrana za krokodile, hijene i lešinare ili gnojivo za vodeno bilje! Iz početka su nam gnuovi zanimljivi, ali stvarno ih ima na tisuće, i ubrzo nam počinju ići na živce.

Na tom poslijepodnevno - večernjem safariju smo vidjeli i žirafe, bivola, zebre, čitavu paletu različitih antilopa, lešinare na strvini, i samo jednu usamljenu lavicu... Ali imali smo sreću i naišli na drvo na vrh kojeg je ležao leopard.

Leopard je uz nosoroga životinja koju je jako teško vidjeti na safariju jer su vrlo plašljivi i skrivaju se od ljudi i vozila, a mi imamo sreću da su pored ovoga koji leži na stablu ispod njega još dva. Jedan se gosti nekom hrpom mesa, drugi leži...

Nakon tri sata koji su proletjeli jako brzo, vraćamo se u kamp, kad na ulazu dočekuju nas predstavnici plemena Masai koji žive tu na proplanku u svom selu možda kilometar od našeg kampa. Nude za 10$ po osobi da nas odvedu u svoje selo, prezentiraju svoje običaje i pokažu kuće, na što svi pristajemo iako je već sumrak i izgubilo se dosta vremena u dogovaranju cijene za obilazak sela.

Opet se trpamo u aute i dolazimo pred selo. O obilasku sela plemena Masai čitajte u sljedećem putopisu.

Jutarnji safari

Nakon povratka iz Masai sela krećemo na jutarnji safari. Sad su nam gnuovi, zebre i antilope već prilično dosadni, prolazimo pored njih neopterećeni slikanjem jer smo to obavili jučer pa uspijevamo samo upijati atmosferu te divljine.

U daljini, nekih 100 metara ispred nas je lav (mladi mužjak), koji se nonšalatno šeta s noge na nogu. Krdo zebri je odmah blizu, pasu travu, ali napete ko puška. Čekaju i stražare. Malo dalje nailazimo na tri lavice, vjerojatno pripadnice istog čopora.

Predivan je prizor kad se lavice, vjerojatno sestre ili mama i kćeri krenu igrati, maziti i lizati po glavi. Šteta što nisu imale i male laviće pored sebe. Svi ispuštamo uzdahe oduševljenja, ali lavlja ekipa ubrzo se diže i odlazi, a mi krećemo dalje.

Vozimo se skoro sat vremena do rijeke Mare. Nisam tako zamišljala rijeku, imala sam iz onih dokumentaraca osjećaj da je puno dublja i šira. Rijeka vijugavo teče kroz kanjon dubine oko 20 metara, djeluje plitko i mutno. Vidimo na obali i krokodila koji se nepomično sunča.

Na obali ispred nas nalazi se i poveće krdo gnuova, pa naš vozač kaže da ćemo tu malo čekati jer možda gnuovi krenu preko rijeke. I ostali kombiji su tu, svi parkirani čekamo, ali ne smijemo van iz auta. Gnuovi čekaju, valjda je u rijeci puno gladnih krokodila ili im se jednostavno ne da ići preko dok imaju publiku, pomalo odmiču od obale, pa i mi odustajemo i krećemo dalje.

Vozimo se malo dalje uz rijeku i dolazimo do mjesta gdje je granica između nacionalnih parkova Masai Mara (Kenija) i Serengeti (Tanzanija). To je ujedno i granica između ove dvije države, ali nema nigdje ničega, osim graničog kamena na kojem se svi slikamo.

Bazen za nilske konje

Nako toga napokon stižemo do tzv. "hyppo pool-a" - bazena za nilske konje. Kombiji se parkiraju i dočekuju nas dva rendžera s puškama, koji bi nas trebali odvesti do same obale rijeke Mare. Upozoravaju nas da se grupa treba držati zajedno i ne razdvajati, možemo prići rijeci, ali ni slučajno bliže od dva metra, a oni nas vode, jedan ispred, drugi iza. Prvi je nešto kao vodič i priča priču o životu u rijeci i oko rijeke, a drugi drži pušku i ne skida pogled s ruba vode.

Mi vjerojatno i nismo svjesni opasnosti koja vreba iz vode, jer voda je mutna, lijeno teče i nemaš osjećaj da bi tu mogli iskočiti ubojiti krokodili, iako na suprotnoj obali vidimo nekoliko komada kako se sunčaju. Slikamo se i trčkaramo uokolo kao raspuštena djeca, srećom krokodilima nismo bili zanimljivi.

Tu na tom mjestu rijeka je puna nilskih konja, vidimo ih kako uranjaju i izranjaju, neki izlaze na suprotnoj obali, neki se igraju u vodi. Ispuštaju neke čudne zvukove, čujemo ih kako pušu i hropću. Ima ih možda 10 do 15 i tu su, neposredno ispred nas!

Rendžeri nas vode dalje u šetnju po obali i odjednom nam nosnice počinje parati odvratni smrad! Dolazimo do mjesta gdje najčešće gnuovi prelaze rijeku i gdje jedan dio njih postaje hrana za krokodile ili se jednostavno utope u tom svom stampedu. Na tom mjestu tridesetak poluraspadnutih gnuova pluta u vodi, po njima čačkaju neke ptice i smrde ko kuga.

Krokodili ih ne jedu, kažu rendžeri, sve dok ima žive, svježe hrane, ove strvine će se raspasti ili će ih pojesti lešinari i hijene. Nemilosrdni ciklus života i smrti manifestira se pred našim očima... Prizori koje nikada neću zaboraviti! Ovaj ću safari pamtiti cijeli život!

Više o Martininoj afričkoj priči pročitajte na http://www.putna-groznica.com.

SvjetskiPutnik.hr - prijava

Zaboravili ste pristupne podatke?