Mjesto za sve ljubitelje putovanja

Gradić Jesi u Italiji

Jesi, Marzzoca i Fabriano

Putovanje autom u Jesi u Italiji

Zbog svjetskog rješavanja šahovskih problema uputismo se u Italiju, točnije u Jesi, mali gradić nedaleko Ancone. Naše je putovanje trajalo tri dana, od 22. do 25. kolovoza. Nakon kalkuliranja što je jeftinije, trajektom iz Zadra ili autom kroz Italiju i Sloveniju, ipak smo krenuli autom. Bilo nas je četvero, troškovi benzina, cestarina i vinjete su nas izašli oko 200 eura ukupno, a trajekt je u jednom smjeru isto toliko.

Nažalost, jedina zamjerka ovom putovanju je što duuugo traje, cca 7 do 8 sati. Po vrućinama kakve su tamo bile tada (oko 38 stupnjeva po danu i noći) to je i sa najboljom klimom u autu užas.

Smještaj u hostelu u Jesiju

Stigli smo u Jesi u 16 sati. Slatki gradić kao i svaki u Italiji (barem od onog što sam ja vidjela). Na interenetu smo krajem 7 mjeseca tražili hostele koji bi bili najpovoljniji i našli smo jednu vilu, Villa Borgognoni iz 19. stoljeća. Ja sam inače skeptična prema hostelima, ali pošto je hotel koštao 70 eura polupansion, 22 eura u hostelu za noćenje s doručkom ispalo je prava sitnica, tako da je cijena pobijedila. A slike vile su stvarno bile prekrasne, lijep park okolo, a zgrada još ljepša.

hostel

U hostelu je jedini problem bio što nema nikoga tko zna i malo engleskog! Tako da smo nakon našeg osnovnog talijanskog (pozdrava i psovke) zaključili da probamo komunicirati rukama i nogama, što nam je na kraju i upalilo. Čovjek nas je dopratio do soba i dao nam čistu posteljinu. Sobe u hostelu su OK, čiste i uredne i nas smo dvoje bili u četverokrevetnoj sobi sami, a još dvojica koju sam spomenula da su išli s nama su se ipak odličili za skuplju varijanu (hotel od 70 eura).

Jedna jedina osoba koja radi u hostelu i zna super engelski zove se Silvia, ali ona nije radila kad smo mi došli. Ne znam da li je taj hostel uvijek skoro prazan, ali kad smo mi bili ukupno gostiju u hostelu je bilo oko 8, tako da je kupatilo bilo uvijek prazno, gužve za doručkom nije bilo, a pošto smo imali pravo na korištenje kuhinje dalo mi se dva dana i nekakvo tijesto kuhati. When in Rome do as the Romans.

Talijanski gradić Jesi

Jesi je prekrasan gradić, poznat po tome što se u njemu rodio Frederik II, rimski car. No to je sve što o Jesiju znam, nisam se potrudila da ga kao turist doživim, jer je za to bilo premalo vremena. Ja se radije odmah osjećam kao kod kuće, popričam s ljudima, pitam ih što bi bilo lijepo za vidjeti i tada odmah imam osjećaj da sam tu već mjesec dana... Planiram ići sljedeće godine opet, pa možda onda naučim i napišem nešto više o samom Jesiju.

Jesi

Jesi_problemisti

Izlet na Jadransko more

Poslijepodne smo otišli do Jadranskog mora koje je od Jesija udaljeno 15-tak kilometara. Najbliže nam je bilo jedno mjesto sjeverno od Ancone, Falconara, ali dolaskom u njega otkrili smo da je tamo ogromna rafinerija, pa ne bi baš bilo lijepo tamo se kupati... Nastavili smo autom dalje i došli u sljedeće mjesto, Marzzocu. Marzzoca je slatki mali gradić u kojem svi sve znaju. A more je bilo katastrofa! Vani 38, a u moru 35 stupnjeva! Ali more je strašno prljavo, smrdi i pjeni se, ali pošto sam ja naučila plivati u Savi nije mi to bilo ništa, pa sam naravno išla plivati...

Pogled na rafineriju u Falconari i pokoji mrtvu ribu me nije obeshrabrio, ali mi je bilo jasno zašto toliko Talijana svake godine dolazi kod nas na more. Na povratku nazad u Jesi nismo išli magistralom nego seoskim cesticama po unutrašnjosti, a to je poseban doživljaj! Ne znaš na koju bi stranu prije gledao, krajolici su prekrasni!

pogled_iz_auta

vinograd

Genga

Loreto

I drugi smo dan otišli u Marzzocu na kupanje, i pronašli hlad na plaži i besplatam parking, što je nevjerojatan plus! Naknadno smo saznali da bi bilo bolje da smo se kupali u Senigalliji. Ali u Marzzoci smo već pronašli "našu" slastičarnu s odličnim sladoledom, znali smo koja ekipa kad dolazi na plažu i s nekim smo se ljudima i skompali. Ma ja obožavam manja mjesta!

Posjet gradiću Fabrianu

Pošto imam prijateljicu u Fabrianu, tamo smo otišli jednu večer. Za Fabriano ste možda čuli ili vidjeli natpis na kutijama za papir! Naime Fabriano je jedan od najstarijih gradova u Europi u kojem se počeo proizvoditi papir još u 13. stoljeću. Moja prijateljica Daniela nas je odvela u prekrasan i ne tako skup restoran na večeru (Ristorante pizzeria cavallo pazzo- the crazy horse) u kojem smo jeli poznati specijalitit talijanske pokrajine Marche, Olive alla scolana i naravo pizzu.

Fabriano2

Zadnji dan boravka u Italiji, Silvia iz hostela nam je preporučila da u pri povratku u Hrvatsku prođemo talijanskom rivijerom, Riviera del Conero. Stoga smo, umjesto da smo krenuli sjeverno od Ancone, otišli na jug. E tu nas je dočekalo prekrasno plavo čisto more slično onome na našoj strani Jadrana... Odluka je pala da sljedeće godine idemo tamo na kupanje!

riviera_del_conero

Toliko od mene, od osobe koja je potpuno nepripremljeno posjetila Italiju, ovo je i više nego dovoljno. :)

SvjetskiPutnik.hr - prijava

Zaboravili ste pristupne podatke?