Mjesto za sve ljubitelje putovanja

Splićanka u Oslu

Kako se snaći u skupom Oslu

Poslovni put početkom ožujka te mjeseca svibnja me odveo u Oslo, grad koji sam oduvijek željela posjetiti, a mislila sam da neću imati prilike. Nažalost, za odlazak u Oslo saznala sam tek dva dan prije putovanja, što je u meni izazvalo totalnu zbrku i nespremnost. Što očekivati i kako najbolje provesti slobodno vrijeme u trećem najskupljem gradu na svijetu (odmah poslije Tokija i Moskve).

Odmah sam zasukala rukave i krenula sa bukiranjem leta te hotelskog smještaja. Povratna karta na relaciji Split - Frankfurt - Oslo došla me je oko 300 eura, no već prilikom drugog putovanja u svibnju sam ranije saznala za službeno putovanje, našla sam let po odličnoj cijeni od 180 eura za povratnu kartu, s tim što je ruta ovog puta bila Split - Zagreb -Munchen - Oslo.

Rezervacija hotela u Oslu

Zatim sam se bacila na rezervaciju hotela, te uz malo istraživanja po internet forumima došla sam do hotela Thon Stefan 3* koji se nalazi 100 metara hoda od glavne šoping ulice u Oslu - Karl Johans Gate, sto je zapravo centar grada i sve znamenitosti su na udaljenosti od 10 minuta šetnjice gradom. Cijena noćenja u ovom hotelu u Oslu je iznosila 1000 norveških kruna ( bed and breakfast ), što je za hrvatske standarde poprilično skupo, no budući me pri check-inu dočekalo iznimno ljubazno osoblje hotela, te da sam dobila prostranu jednokrevetnu sobu s dva kupatila pa nije bilo razloga da opet ne dođem opet u ovaj predivni hotel.

Ono što mene najviše interesira kada putujem u druge zemlje je da uspijem vidjeti grad iz perspektive njegovih stanovnika te doći u komunikaciju s ljudima koji u njemu žive.

Navala Norvežana na duty free shop

I tako sam ja nakon samo jednog dana planiranja došla u Oslo. Pri dolasku u zračnu luku Oslo, osim činjenice da sam došla s +20 na -10 stupnjeva, šokirala me horda ljudi koja je jurila prema duty free shopu, no nakon par minutica sam shvatila da većina Norvežana koristi priliku putovanja te tamo kupuju alkohol koji je duplo jeftiniji nego u običnim trgovinama, a da ne govorim o cijenama alkohola u restoranima ili barovima.

01_centar

02_centar
Centar Osla

Od aerodroma do hotela

Nakon što sam pokupila svoju dragocjenu prtljagu, otišla sam do info pulta i raspitala sam se kako je najbolje doći do hotel u kojem sam smještena. Kada nisu znali gdje mi je hotel, što je izazvalo paniku u meni (kako ne znaš gdje mi je hotel, čovječe, pa ja po Splitu znam gdje je svaki kutak), dobila sam opciju da idem autobusom ( cijena karte 140 kruna, vrijeme vožnje 45 min) ili da kupim kartu za brzi vlak. Nisam puno razmišljala, otišla sam da kupiti kartu za brzi vlak kod tete na šalteru.

Super ljubazna gospođa mi je objasnila, ako uzmem kod nje kartu, morat ću je platiti 200 kruna, a ako sama preko automata kupim, onda ju plaćam 170 kruna. Kupila sam kartu i sjela u vlak koji je u roku keks došao do National Theatrea, gdje sam ja trebala izaći, no osim sto me prilikom izlaska dočekao snijeg ( uopce nisam fan snježnih radosti ), okrenuvši se malo oko sebe shvatila sam da zapravo tih Thon hotela ima na svakom kutku (opet panika).

Al' su ljubazni ti Norvežani

Zaustavila sam dvije vršnjakinje i zamolila ih za pomoć, da li možda znaju gdje je hotel. Cure su bile super ljubazne i uspjele mi nekako objasniti gdje je hotel. Cure su bile oduševljene činjenicom da dolazim iz Hrvatske i da su one prošlo ljeto provele odmarajući se u Splitu i pozvale su me u kino da sa njima gledam Kraljev govor ( bas dok su mi objašnjavale gdje je hotel, frendica im je otkazala dogovor). Na kraju su me dopratile do hotela, te mi je jedna od njih vukla kofer jer sam ja bila u poluživčanom moodu zato što mi se raspala ručna torbica raspala. Ah ta, ljubaznost Norvežana.

Zaista je nevjerojatno koliko su Norvežani kao nacija ljubazni, razgovorljivi te spremni za pomoć, a povrh svega zapanjujuća je činjenica da svi izvrsno pričaju engleski, od klinaca pa do starijih ljudi. Zaista zapanjujuće.

U potrazi za hranom

Nakon što sam se ekspresno smjestila u sobu te malo sredila, izletjela sam van u potragu za hranom.

Naišla sam na odličan talijanski restoran, gdje sam nakon naručene pizze i Coca Cole ugledavši na računu cijenu za Colu (dobila sam i još jedan sok) nevjerovatnih 60 kruna za času Cole!!! Odmah sam rekla da me restorani neće vidjeti i da postajem gost dobrog starog McDonaldsa, no ni tamo nije nesto jeftinije. Cijena za Grilled Chicken Cesar Salad je 75 NOK, pa sam nakon toga postala jos malo pametnija i shvatila da nema mi druge nego u trgovinu i tamo kupovati.

Trebate znati da cijene u trgovinama jako variraju, u malim finim shopovima hrane koji se nalaze na svakom koraku cijene su puno skuplje nego kada odete u neki klaćicni veći market (gazirano pice - 15 NOK u velikim marketima, u malim shopovima 25-30 kruna - skoro pa duplo).

Hotel na odličnoj lokaciji

Spasila me činjenica što sam izabrala hotel u centru na jako dobroj lokaciji pa nisam trebala kupovati nijednu prijevoznu kartu, osim kad sam išla poslovno u Lillestrom (cijena karte 60 NOK u jednom smjeru). Postoji tjedna karta koju platite 350 NOK i slobodno koristite sva prijevozna sredstava.

U centru grada se nalaze The Royal Palace, Nacionalni teatar, National Gallery, staro sveučilište osnovano 1811. godine, Nobel Peace Center, Oslo Cathedral, Oslo City Hall, povijesni muzej, Oslo Fjord Cruise... tako da sve što me zanimalo bilo mi je na dohvat ruke, ostalo sto sam željela vidjeti je obaviti shopping te vidjeti nocni zivot.

Odavde krećete na krstarenje fjordovima

04__nacionalno_kazaliste
Nacionalno kazalište u Oslu

05_Karl_Johans_gateglavna_ulica_u_oslu
Karl Johans Gate, glavna ulica u Oslu, odlično mjesto za shopping

Shopping u Oslu

Shopping u Oslu je zaista zanimljivo koncipiran. U jednom shopping mallu teško ćete naći miks svega kao kod nas, kod njih je sve strogo odjeljeno. Shopping mallovi ili su samo s brendiraninom robom ili samo sa brandovima tipa Topshop, Zara, Mango... Također, zanimljivo je da dio glavne shopping ulice Karl Johans Gate odijeljen. Početak ulice započinje sa skupim trgovinama, a sto idete dalje to cijene padaju.

Zaljubljenici u poznati švedski brend H&M ovdje ce doći na svoje, jer ovaj lanac ima u samom centru grada 4-5 trgovina na udaljensoti od 500 metara, a trgovine iskaču iza svakog ugla.

Kakav je noćni život u Oslu?

Sto se noćnog života tiče, odmah preporuka - nemojte puno piti, inače se vraćate doma bez novca u džepu! Oslo vrvi od restorana, barova te klubova, koji su prepuni od petka do nedjelje i ti dani su udarni za izlaske. Nije neobično vidjeti sve generacije na ulicama koje uživaju u vikendu te se opuštaju uz finu hranu ili hektolitre pića.

Inače, meni je favorit Aker Brygge, odlično mjesto sa mnoštvom različitih barova i restorana. Cijene su astronomske i zaista zahvaljujem frendu koji je to sve to lijepo poplaćao.

Zaključak na kraju bi bio da je Oslo zanimljiv i nimalo dosadan grad, drugačije kulture i načina življenja od nas na koje se treba malo prilagoditi.Oslo je iznimno skup te najbitnije - prepun zgodnih ljudi tj. Norvežana! Da, zaljubila sam se 15 puta dnevno :). Zaista, ovaj grad vrijedi svake vaše uložene krune, jer vas neće ostaviti ravnodušnim!

07_sveuciliste_u_oslu
Sveučilište u Oslu, osnovano 1811.

08_akker_brygge
Aker Brygge, odlični restorani, kafići - skup noćni izlazak

O autoru

Anita Galić

Svjetska Putnica
U člancima koje će potpisati naša Anita vidjet ćete kako djevojka voli upoznati nove destinacije i ljude koji tamo žive. Dosad je obišla gotovo sve kontinente, ali sigurno ne namjerava stati s putovanjima.

SvjetskiPutnik.hr - prijava

Zaboravili ste pristupne podatke?